РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ НА І ЕТАПІ ОБЛАСНОГО НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ПРОЄКТУ
«ПЕДАГОГІЧНІ СТРАТЕГІЇ розвитку самоефективності особистості
в освітньому просторі нової української школи»
І етап – концептуально-діагностичний (2020-2021 навчальний рік)
ШКІЛЬНИМ МЕТОДИЧНИМ ОБ’ЄДНАННЯМ РЕКОМЕНДУВАТИ:
- На засіданнях ШМО розглянути теоретичні положення розвитку самоефективної особистості:
- поняття самоефективної особистості;
- фактори формування самоефективної особистості;
- вибір підходів до розвитку самоефективної особистості засобами навчального предмету;
- теорію психологічного супроводу розвитку особистості;
- теоретичні основи компетентнісного підходу, іноваційних технологій;
- методики впровадження інформаційних технологій навчання.
- Глибоко вивчити зміст нових навчальних програм з метою побудови освітнього процесу на якісно новому рівні на основі компетентнісного підходу до навчання учнів, формування умов для формування самоефективної особистості при вивченні навчальної дисципліни.
- Ґрунтовно проаналізувати роботу вчителів-предметників за роки роботи над попереднім науково-методичним проєктом області.
- Провести діагностику рівня теоретичних і психологічних знань з питань основних положень нової проблеми.
- Провести всебічний аналіз результатів освітнього процесу з предмета, забезпечення вчителями досягнення всіма учнями рівня державного стандарту освіти, створення умов для навчання на профільному рівні учням з високими навчальними можливостями.
- Спрямувати роботу ШМО на підвищення якості навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень рівня предметної підготовки, результатів ДПА і ЗНО, через технологізацію навчального процесу і впровадження компетентнісного підходу до навчання.
- Провести експертизу нових додаткових навчальних курсів і програм, освітніх технологій і методик, які використовують вчителі.
- Підготувати рекомендації на допомогу учням і батькам для найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, організації домашньої самостійної роботи, оргнанізації дистанційного навчання (за потребою), дотримання режиму праці та відпочинку.
- Підготувати і проаналізувати відкриті уроки, заняття, які демонструють реалізацію креативного підходу до навчання, нестандартні форми і методи навчання, володіння продуктивними технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня.
- Організувати участь вчителів школи в професійних конкурсах: „Учитель року”, „Молодий вчитель – кращий за професією”, „Урок року” тощо.
УЧИТЕЛЯМ-ПРЕДМЕТНИКАМ РЕКОМЕНДУВАТИ:
- Опрацювати нові навчальні програми, рекомендації МОН України щодо викладання предмета у 2020/2021 навчальному році, КЗ «ДАНО» ДОР» з відповідних питань.
- Ознайомитись з теоретичною базою реалізації завдань розвитку самоефективної особистості, компетентнісного підходу до навчання учнів, інформаційними технологіями навчання, сприйняти необхідність їх впровадження.
- Скласти творчу програму науково-методичної роботи на 2020/2021 навчальний рік. Підготувати методичні матеріали для публікації у збірки ШМО.
- Активно стимулювати учнів до самостійної діяльності, яка забезпечує учневі самоосвіту, саморозвиток, самовираження в ході оволодіння знаннями.
- Скласти індивідуальні плани подолання недоліків, виявлених результатами вхідних діагностичних контрольних робіт, продовжити моніторингові відстеження якості навченості учнів з наступним аналізом результатів та їх використанням для корекції навчального процесу.
- Забезпечити контроль і оцінку не тільки результату, а головним чином процесу учіння.
- Виявляти та оцінювати способи навчальної діяльності, якими користуються учні самостійно, стійко, продуктивно.
- Належну увагу приділяти виконанню завдань розвиваючого, творчого, дослідницького характеру.
- Реалізовувати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, передбачені державними стандартами освіти, об’єктивно оцінювати навчальні досягнення учнів, виходячи з принципу академічної доброчесності.
- Проаналізувати власну готовність для вирішення завдань обласного проєкту та шкільної науково-методичної проблеми.
|